Πρόγραμμα μαθημάτων από 18 - 5 -2020 (Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η υπο - ομάδα στην οποία ανήκει ο κάθε μαθητής)

 

Το κυλικείο του σχολείου, σύμφωνα με οδηγία του Υπ. Παιδείας,

θα είναι κλειστό.

 

Για την αποφυγή συνωστισμού, η είσοδος στο σχολείο θα γίνεται παράλληλα από τις εισόδους της οδού Χατζηαποστόλου και της οδού Βίωνος (πεζόδρομος)



Ήχος. Πώς φτάνει στα αυτιά μας; (Γ? τάξη, Κεφ.5)

Ο ήχος είναι μηχανικό κύμα. Για την ακρίβεια είναι διάμηκες μηχανικό κύμα.

Όπως κάθε μηχανικό κύμα διαδίδεται (ταξιδεύει) πάντα μέσα σε κάποιο υλικό μέσο (μέσο διάδοσης). Ως διάμηκες κύμα που είναι μπορεί να διαδοθεί και σε στερεά υλικά και σε υγρά αλλά και σε αέρια. Αν η ηχητική πηγή (πχ μουσικό όργανο, κουδούνι, κτλ) δεν έρχεται σε επαφή με κάποιο υλικό ώστε να διαδοθεί ο ήχος μέσα από αυτό τότε δε δημιουργείται ήχος (δηλαδή κύμα). Παρακολούθησε το βίντεο που ακολουθεί.

Η αφαίρεση του αέρα (αφαίρεση του υλικού μέσου) μέσα από το γυάλινο δοχείο έχει σαν αποτέλεσμα να μη δημιουργούνται ηχητικά κύματα και επομένως να μη φτάνει ποτέ στα αυτιά μας κάτι που να διεγείρει την ακοή μας. http://www.youtube.com/watch?v=hIOqX4uJtYY

Παίζοντας με τη διαδραστική προσομοίωση που παρατίθεται παρακάτω μπορείς:

Α) να μεταβάλεις τη συχνότητα και το πλάτος ενός ήχου ώστε να αντιληφθείς πως επιδρούν σε αυτόν. (Επίλεξε την καρτέλα: «Ακούγοντας με μια πηγή»)

Β) να υπολογίσεις την ταχύτητα διάδοσής του στον αέρα. Θυμήσου u=s/t. (Επίλεξε την καρτέλα: «Μετρήσεις»)

Γ) να επαναλάβεις εικονικά το πείραμα του παραπάνω βίντεο. (Επίλεξε την καρτέλα: «Ακούγοντας καθώς μεταβάλλεται η πίεση του αέρα»)

Η προσομοίωση: http://phet.colorado.edu/el/simulation/sound